Návrat na: Homepage
Toto prestižní jednání téměř 300 výrobců a distributorů map a dalších turistických materiálů se v Česku koná poprvé. "Pro turisty z České republiky je charakteristická velká představivost a touha po poznání. Osobně považuji český trh za velmi dynamický, je to jednička mezi východními zeměmi," řekl Richard Trillo z anglické společnosti Rough Guides, která ve spolupráci s vydavatelstvím Jota dodává na český trh asi 100 průvodců a map.
Chuť Čechů cestovat si Trillo vysvětluje tím, že česká kultura je značně specifická, a proto mají zdejší výletníci potřebu poznávat i zcela odlišný životní styl, často míří například do Indie.
Výkonný ředitel IMTA John Whitby označil Českou republiku z hlediska zájmu o cestování za nejlepší ze všech evropských zemí. "Je to jistě tím, že se velmi dobře rozvíjí ekonomika, lidé mají víc peněz a snaží se poznávat neznámé věci. Zájem o cestování zde roste daleko rychleji než v jiných státech," řekl.
Ocenil, že Češi rádi cestují individuálně a vybírají si cíle přesně podle svých zájmů. Proto organizátoři poprvé v historii otevřou v sobotu svou akci i pro veřejnost, takže lidé uvidí stánky 35 vystavovatelů z celého světa.
Budou si moci prohlédnout speciální mapy chráněné proti vodě i oděru, různé druhy globusů i ukázky navigačních systémů, které jsou trendem moderního cestování. Najdou i takzvané průvodce na míru, jejichž obliba stále roste. Například na britskou firmu ESRI, která přes internet vypracovává mapy "na tělo" podle přesných požadavků, se denně obrací zhruba dva miliony klientů.
Autor: ČTK.